Navigering
(0)

Dag 5, vad är kärlek

What is love, baby don´t hurt me, don´t hurt me, no more, nananana.

Nej men hej hej, hemskt mycket hej. Nu ska vi prata kärlek barn !
Kärlek är ett ganska svårt ämne, i och med att kärlek kan vara så olika för varje enskild person.
Det jag tycker är kärlek för mig, kanske någon annan inte kan förstå, eller tycker det är konstigt.
Kärlek för mig är, min pojkvän, mina djur, mina syskon och mina mammor och mina vänner.
Det finns olika kärlek. Kärlek till ditt gamla favoritgosedjur, ett band eller en kändis. Kärlek för mat, kärlek för att skriva eller sjunga eller dansa. Alla saker som du älskar att göra, saker som betyder för dig, som får dig att vilja kliva upp ur sängen på morgonen. Alla dom där småsakerna som förgyller vardagen. Det är en kärlek. Du har en speciell kärlek till dina föräldrar, en till dina vänner, en till dina djur, och en till din älskade. Kärlek i ett förhållande för mig är, att man bryr sig om varandra, tänker på den andre, hur förhållandet ska fungera bäst. Man är kärleksfull och omtänksam, förstående, och ärlig. I en relation ska man kunna prata om precis allt, känna sig trygg och säker. Känna att man kan gråta framför personen, och att han/hon bryr sig, utan tröstar och försöker hjälpa dig utan att belasta dig för det du gjort. Att man kan sitta i mjukisbxor med tovigt hår och gårdagens smink, och ändå få höra att man är vacker. Man kan skratta ihop, tjura och bråka, men ändå bli sams sen igen. Kärlek för mig är Linus. För hans finns alltid där för mig, jag kan gråta framför han, och han tröstar mig, om livet känns jobbigt försöker han stötta mig, och ge mig tips, eller säger till mig att säga ifrån när folk trampar och trycker ner mig. Han bryr sig om mig, och älskar mig, precis lika mycket som jag älskar och bryr mig om honom. Han kan säga att jag är vacker, även om jag är precis nyvaken, och ser ut som ett troll. Han är inte rädd för att säga ifrån om det är något han tycker är fel, eller om jag är tjurig ( vilket jag oftast inte är även fast det verkar så ) och vi kan skratta ihop och fåna oss som småbarn, kittla varandra, och pussas tills luften tar slut. Jag älskar dig Linus, det är du som får mig att vilja gå upp på morgonen, och gör mitt liv lite enklare att leva. Nu ska jag snart träffa min andra kärlek, Maloo. Världens bästa Maloo .
Ha det bäst folket!
Puss och Kram
Tintin

2012-02-15 @ 19:02:45


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackbacks